۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۰۹

جوابیه اداره اوقاف برای تخریب امامزاده باقر(ع) شهرستان بهارستان

جوابیه اداره اوقاف برای تخریب امامزاده باقر(ع) شهرستان بهارستان

بهارستان - خبرگزاری مهر: در پی انتشار گزارش "بقعه امامزاده باقر(ع) بهارستان با خاک یکسان شد/ قبور اموات هم در امان نماند" جوابیه ای از سوی اداره اوقاف این شهرستان به این خبرگزاری ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درج گزارشی با عنوان "بقعه امامزاده باقر(ع) بهارستان با خاک یکسان شد/ قبور اموات هم در امان نماند" در تاریخ 17 مهرماه سال جاری در خبرگزاری مهر مبنی بر تخریب یک امامزاده در شهرستان اسلامشهر از توابع استان تهران، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوابیه ای را در این زمینه به خبرگزاری مهر ارسال کرده است.

متن این جوابیه که از سوی مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل امضا شده است، بدین شرح است: با احترام، نظر به درج گزارشی با عنوان «بقعه امامزاده باقر(ع)» بهارستان با خاک یکسان شده با شماره خبر 2152090 در مورخ 1392/7/17، در آن رسانه به پیوست پاسخ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهارستان به این گزارش به حضور ارسال می شود. لذا خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات و خبرگزاری ها نسبت به درج این جوابیه در همان صفحه و با همان قلم مساعدت لازم را مبذول فرمایند.

جای بسی تاسف است که بعد از مدت ها انتظار و پیگیری حال که به خواسته و مطالبه مردم ولایت‌مدار و محب اهل بیت(ع) برای توسعه بقعه امامزاده باقر(ع) جامه عمل پوشیده می شود، آن رسانه این خواسته بحق و مطالبه مردمی را وارونه جلوه داده و از آن به «یکسان شدن بقعه با خاک» تعبیر می کند.

بی تردید امامزادگان نماد عشق ملت ایران به خاندان اهل بیت(ع) هستند و مردم ولایت مدار با هزینه کردن از اموال خویش چنین بقاع یا عظمتی را به وجود آورده اند و به لطف خداوند شهرستان بهارستان هم از این نعمت بهره مند بوده و دارای سه امامزاده است که در بخش گلستان امامزاده باقر(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) مانند نگینی در این بخش می درخشد.

نکته قابل توجه آن است که خیرین و معمرین ساکن این منطقه قدمت بنای این بقعه را حدود 70 سال اعلام می کنند اما متاسفانه بعضی اشخاص با استناد به شجره خود امامزاده، قدمت آن را بیش از 800 سال دانسته اند غافل از آن که تاریخ خود امامزاده بزرگوار با تاریخ بنا و قدمت بقعه متفاوت است.

بر این اساس این خواسته و مطالبه مردمی با توجه به رشد جمعیت و کوچک بودن بقعه سابق و درخواست مکرر هیئت امناء و مسئولین شهرستانی و در رأس آنان امام جمعه محترم گلستان، عمران و توسعه این بقعه عظیم الشأن در دستور کار قرار گرفت که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد.

تجلی این استقبال مراسم گلریزان بود که با حضور سخنرانان و مداحان کشوری و با حضور مردم ولایت مدار منطقه برگزار شد.

در این مراسم کمک های نقدی و غیرنقدی بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال گردآوری شد و این مراسم ثابت کرد که مردم منطقه خواستار توسعه این بقعه می باشند، لذا با عنایت الهی و مشارکت و کمک های مردمی عملیات این طرح آغاز شد و بزودی به حول و قوه الهی مردم منطقه شاهد ساخت شبستانی بیش از هزار متر مربع خواهند بود که مناره‌های مرتفع آن زینت بخش این شهرستان خواهد شد.

از سوی دیگر یکی از مشکلات همیشگی توسعه این گونه اماکن مذهبی وجود قبور مومنین در اطراف این بقعه است که مردم عزیز بنا بر اعتقاد و عشق خود به خاندان اهل بیت(ع)، رفتگان خود را در کنار این اماکن دفن نموده اند که هیات امناء با اعتقاد به حرمت قبور مومنین تمام سعی خود را برای حفظ این قبور به کار بسته است، بویژه برای قبوری که قدمتی کمتر از 40 سال دارند.

اما در حین گودبرداری احتمال برخورد با قبری که هیچگونه نشان ظاهری نداشته و از قدمت آن گاه بیش از 100 سال گذشته، وجود دارد. در عین حال بقایای استخوان اموات مومنین با احترام گردآوری و دفن شده است.

جای تعجب است در روزهایی که ذائقه مردم از این اتفاق مبارک شیرین است، خبرنگار آن رسانه سعی بر وارونه جلوه دادن این حرکت معنوی داشته است و به جای سعی و تشویق مردم بر مشارکت بیشتر با انتشار این گزارش غیرمستند، این اقدام بزرگ را تحریف نموده است.

علاوه بر این در راستای بازسازی این بقعه متبرک تاییدات امام جمعه محترم، فرماندار، نماینده مجلس و مردم عزیز اخذ و عکس هایی از توسعه حرم در سایت امامزاده باقر(ع) به آدرس www.vaqf.ir قابل مشاهده است.

درباره تاریخی و میراثی بودن این اثر نیز باید متذکر شویم معمولا در صورتی که بقعه ای تاریخی و میراثی باشد، مجوز و موافقت لازم جهت عمران این قبیل اماکن اخذ می شود و اینگونه نیست که بدون کسب مجوز این اقدام عملیاتی شود.

در پایان متذکر می شویم که رسانه های جمعی آیینه تمام نمای جامعه و مسائل آن می باشند و دقت در نشر اخبار و اطمینان از صحت و سقم مطالب منتشره را لازم است مدنظر قرار دهند و صرفا به روایت شاهدان عینی و یا شایعات بسنده نکنند. بر این اساس این اداره آمادگی لازم را جهت تنویر بیشتر افکار عمومی اعلام می نماید.

کد خبر 2159585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha